Riktig God Påske!

Historielaget ønsker alle medlemmer og interesserte følgere en riktig god påske! Et godt turtips, for de som tilbringer påsken i vårt vakre Hurum, er Orografen på Ryggen (Verket). Her er det nå tilrettelagt med sittebenker og gjerde. Området er hugget og ligger solrikt til – med en fantastisk utsikt over innseilingen til Svelviksund.

En ny aktivitet i år er nemlig deltakelse i Verket og Bogen Velforening, der Historielaget ble invitert til å være med i en gruppe som har som mål å verne og bygge opp det som er igjen av forsvarsverket på Ryggen i sandtaket. Leder i Historielaget deltok i forberedende møter for å bevare den såkalte Orografen. En Orograf er en avstandsmåler som ble brukt til målangivelse av kystartilleriet. Prosjektet er nå i den fasen der oppbygging av området er under arbeid. Arvid Jensen fra Sætre er nå Historielagets representant i arbeidet med gjenreisingen av Orografen. Du kan lese mer om dette arbeidet ved å gå inn på www.verketogbogenvel.com

Protokoll fra Hurum historielags årsmøte 2017 er også publisert og kan leses i sin helhet her. Riktig god påske!

Husk Grasrotandelen!

Til alle som spiller hos Norsk Tipping!

Er du kunde hos Norsk Tipping, men ikke registrert noen grasrotmottaker kan du trykke her. Skriv inn vårt org. nummer: 977066492, og på neste side trykker du på «Tilknytt». Legg inn ditt fødselsnummer, og du får tilsendt en kode på sms som du legger inn. Du får deretter en bekreftelse på at du har knyttet Hurum Historielag til som grasrotmottaker.

Tusen takk for din støtte!

Du kan også bytte din grasrotmottaker når du måtte ønske det, og så ofte du vil. Den nye grasrotmottakeren får grasrotmidler fra det tidspunktet du endrer.
Ønsker du ikke å registrere- eller endre grasrotmottakeren via nettet, kan du si fra neste gang du er i butikken (og skal kjøpe en ny kupong fra Norsk Tipping) at du vil ha den registrert på Hurum Historielag. Husk at grasrotgiver-bidraget ditt IKKE går utover din innsats, premie eller vinnersjanser!