Vellykket lanseringsfest

Aulaen på Tofte Ungdomsskole var full av besøkende som kom for å kjøpe årbøker samt høre foredraget om «Bedehuskulturen på Hurum» av Johnny Gimmestad – som ble intervjuet av Frank Tangen. (Foto: Erlend Skaare)

Årets utgave av «Årbok for Hurum» ble lansert på Tofte Ungdomsskole torsdag 14. oktober. Aulaen ble fylt opp av interesserte som, i tillegg til boklanseringen, også kom for å høre foredraget til Johnny Gimmestad om temaet «Bedehuskulturen på Hurum». Historielaget serverte kake og kringle til kaffen. Lanseringskvelden er også en sosial møteplass der samtalene går rundt bordene. Det var rigget til salgsfest for det nye årboken, samt tidligere utgaver. Historielaget solgte også lodd.

Kvelden ble morsom, interessant og innbringende. Det ble solgt nye og eldre årbøker for tilsammen kr. 22.900,-. Fra loddsalg kom det inn kr. 2.740,-.